Hovedarbeids-oppgaver
- Daglig ledelse av kommunens driftsavdeling for kommunale bygg
- Personalansvar og økonomisk ansvar for driftsoperatører
- Forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse og samt forvaltning av kommunens eiendom
- Planlegging og oppfølging av rehabiliteringsprosjekter ifb. bestående bygningsmasse
- Helse, miljø og sikkerhet og internkontroll for arbeidsområdet
- Saksbehandling, inklusive for politiske utvalg
- Ansvar for å utarbeide budsjett og oppfølging av økonomi for området
Kompetanse
Kvalifikasjonskrav
- Fortrinnsvis 3-årig relevant høgskole/universitetsutdanning innenfor fagfeltet. Lang erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Lederutdanning-/og eller ledererfaring vil være en fordel, men er ikke et absolutt krav.
- God kunnskap om IKT som verktøy for planlegging, styring og kommunikasjon.
Erfaring/praksis
Erfaring med arbeid innenfor relevante fagområder i offentlig eller privat sektorer er ønskelig. Praksis og erfaring innenfor fagområdet bygg blir vektlagt.
Erfaring med bruk av digitale planleggings- og prosjekteringsverktøy.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er en entusiastisk medarbeider og som har evne og vilje til å drive utviklings- og forbedringsarbeid. Du er opptatt av kvalitet og driftseffektivitet innenfor det fagområdet du har ansvar for. Du må ha lyst til å være med på å skape gode forutsetninger for at alle medarbeidere og kollegaer kan arbeide systematisk og målrettet til beste for kommunens innbyggere. Du jobber systematisk og har gjennomføringskraft samtidig som du er serviceinnstilt. Vi forventer at du bidrar til et tett og konstruktivt samarbeid med øvrige kommunale enheter om oppfølging av politiske vedtak og slik at innbyggerne får oppleve en samkjørt kommunal administrasjon. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Konkurransedyktig lønn, god pensjonsordning og fleksibel arbeidstidsordning
- Muligheter for kompetanseutvikling
- Godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer
- Mulighet for selvstendig arbeid
Øvrig informasjon
Tilsetting i stillingen skjer på vilkår som framgår av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement, herunder 6 mnd. prøvetid.
Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Spørsmål om stillingen rettes til kommunalsjef organisasjon og samfunn, Eimund Fossum. Tlf. 45 08 19 70
StillingID: ID 2025/20
Midtre Gauldal kommune
Kommunesenteret Støren ligger ca. 45 minutters kjøretur fra Trondheim langs E6, og er knutepunkt for både E6/Rørosveien og Dovrebanen/Rørosbanen. Støren er et regionalt handelssenter mellom Trondheim, Oppdal og Røros, og her er bedrifter innen næringsmiddel-, trelast- og annen industri og næringer lokalisert.
Enheten har i dag 48 medarbeidere som arbeider i et bredt sammensatt fagmiljø med ansvar for forvaltning og drift av kommunens eiendommer, prosjekt- og byggeledelse ved nybygging og ombygginger, samt for det kommunaltekniske området (vei, vann og avløp).
Søknadsskjema