Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2
Vil du gjøre en forskjell for barn og ungdommer og deres familier? Har du erfaring med å jobbe med barn og ungdommer med behov for koordinerte tjenester? Da kan du være personen vi søker.
tjeneste- og barnekoordinator

Midtre Gauldal kommune bygger opp en avdeling som skal jobbe for god samordning, oppfølging og veiledning av tjenestetilbudet for barn og unge som trenger godt koordinerte helse- og omsorgstjenester.

Hos oss skal barnekoordinator og avlastningsbolig for barn og unge være en egen avdeling, tilknyttet enhet Helse og familie. Kandidatenes kompetanse, bakgrunn og interesser vil kunne påvirke teamets sammensetning, oppgavefordeling og stillingsstørrelser.

Fra høsten 2022 ble det lovfestet en rett til barnekoordinator, for familier som har eller venter barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne, og der barnet/ungdommen har behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester.

Arbeidstid er hverdager på dagtid.

Som tjeneste- og barnekoordinator vil dine oppgaver være:

  • Samarbeid med koordinerende enhet med ansvar for aldersgruppe 0-18 år, koordinere et samlet tjenestetilbud
  • Barnekoordinator i tildelte enkeltsaker
  • Utarbeide og følge opp individuell plan (IP) i enkeltsakene, herunder organisere og veilede støttekontakter og avlastere i tjenesten
  • Gi familien og barnet informasjon og veiledning i deres kontakt med ulike tjenester
  • Bidra til et helhetlig og godt tjenestetilbud gjennom smidig tverrfaglig samarbeid mellom involverte instanser
  • Sikre aktiv bruk av digitale verktøy til dokumentasjon og riktig informasjonsflyt mellom hjelpeinstansene, foresatte og barnet blant annet ved å benytte BTS og digital individuell plan
  • Bidra aktivt i videreutvikling av tjenesten

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog, men annen bakgrunn kan også vurderes utfra helhetlige kvalifikasjoner
  • God kjennskap til kommunale helse- og velferdstjenester
  • Erfaring med koordinering av tjenester, individuell plan og ansvarsgrupper
  • Erfaring med å være koordinator for barn og unge er en fordel
  • Kunnskap om, og erfaring med habilitering- og rehabiliteringsarbeid
  • Gode digitale ferdigheter, der Helseplattformen, BTS og digital individuell plan er aktivt i bruk
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Kunnskap om lover, forskrifter, faglige retningslinjer og veiledere som regulerer forvaltning og tjenester innen fagområdet

Personlige egenskaper:

  • Du viser gode holdninger, evne og vilje til å arbeide etter vårt humanistiske verdigrunnlag og våre arbeidsmåter
  • Du viser kreativitet og selvstendighet og ønsker å bidra til en god hverdag for barn og unge
  • Du viser fleksibilitet og takler en arbeidsdag med endringer
  • Du viser raushet og har evne til samarbeid og samspill, samt bygge gode relasjoner
  • Du er ansvarsbevisst og lojal
  • Du har evne og vilje til endring og nytenking
  • Din erfaring med arbeid for barn og unge med funksjonsnedsettelser, alternative kommunikasjonsformer, utviklingshemming og generelt miljøarbeid verdsettes men er ikke et krav for å søke.

Vi kan tilby:

Hos oss får du en varierte oppgaver innen fagutvikling, tverrfaglig samarbeid og oppfølging av den enkelte. Du får jobbe i et nytenkende miljø som holder høy kvalitet, og får utfordret deg innen helsefaglige og miljøterapeutiske tema. Vi gleder oss til å høre fra deg!

Øvrig informasjon: 

Tilsetting i stillingen skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid. 

Før tiltredelse i stillingen vil det bli krevd fremlagt politiattest ikke eldre enn 3 måneder, i henhold til nye krav fra 1. januar 2017.

Et godt arbeidsmiljø er sammensatt av mangfold, og Midtre Gauldal kommune oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uansett alder, kulturell bakgrunn, funksjonsevne og kjønn.

Ønsker du nærmere opplysninger, fås dette ved å henvende deg til avdelingsleder Siv Singsaas, epost ssi@mgk.no, telefon 72403240

StillingsID: ID 2024/3518

Søknadsfrist

Søknadsskjema