Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2

Ledig stilling som assisterende enhetsleder ved enhet pleie og omsorg – intern utlysning

Midtre Gauldal kommune søker etter assisterende enhetsleder i 100% stilling ved enhet Pleie og omsorg.

Enheten består av sykehjem med vaskeri og kjøkken/kantine, 4 bo- og dagsenter, hjemmesykepleie, hjemmehjelpstjeneste og 3 avdelinger for funksjonshemmede, totalt 160 årsverk.

Enhetsleder og assisterende enhetsleder har til daglig tilhold ved Midtre Gauldal sykehjem på Støren. Sammen med avdelingslederne utgjør disse to ledergruppen ved enheten. Assisterende enhetsleder er enhetsleders stedfortreder og vil ha en sentral rolle i utviklingen av kommunens tjenesteyting på området pleie og omsorg. Stillingen rapporterer direkte til enhetsleder.

Hovedarbeidsoppgaver

· Bidra aktivt og nytenkende i å videreutvikle tjenestetilbudet i kommunen

· Følge opp og gi nødvendig lederstøtte til avdelingslederne

· Utøve generell personalledelse og initiere og følge opp arbeidsmiljøtiltak inklusive nærværs-/sykefraværsoppfølging

· Lede og følge opp HMS-arbeidet inklusive å følge opp enhetens arbeidsmiljøgrupper

· Sørge for nødvendig samordning og koordinering av tjenesteytingen/oppgaveløsningen

· Etter avtale med enhetsleder gjennomføre utviklingsprosjekt og bidra til fag- og kvalitetsutvikling innenfor tjenesteområdet

· Bidra aktivt i å følge opp politiske vedtak og prioriteringer

Tjenesteytingen er i kontinuerlig utvikling, og endringer i ansvar og oppgaver må påregnes. Midtre Gauldal sykehjem er sertifisert som livsgledesykehjem, og vi er opptatt av at alle som arbeider ved enheten skal ha fokus på de individuelle psykososiale behovene til brukerne gjennom systematisk livsgledearbeid. Videre er vi opptatt av å videreutvikle enhetens samspill med pårørende og ansatte og vi ønsker en assisterende enhetsleder som kan bidra aktivt i dette arbeidet.

Kompetanse

Kvalifikasjonskrav

· 3-årig høyskoleutdanning som sykepleier med offentlig godkjenning/autorisasjon

· Formell lederutdanning er ønskelig, men relevant ledererfaring kan erstatte utdanningskravet

· God muntlig og skriftlig framstillingsevne

· God kjennskap til og erfaring med å bruke relevante digitale verktøy/system innenfor helse- og omsorgsområdet

Ønsket praksis

· God kunnskap om og forståelse for utfordringene innenfor tjenesteområde pleie og omsorg

· Relevant ledererfaring fra offentlig sektor

· Erfaring fra omstillingsprosesser i kommunehelsetjenesten

· Erfaring med saksbehandling innenfor HR-området; arbeidstidsordninger, turnusarbeid og ressursstyring

Personlige egenskaper

Vi er på utkikk etter deg som

· har lyst til å være leder og som vil ta lederutfordringer innenfor pleie og omsorg

· er strukturert og systematisk

· er målrettet og resultatorientert

· er utviklings- og endringsorientert

· er framoverlent, nytenkende og ser muligheter

· har evne til å motivere medarbeiderne, engasjere og viser retning

· har stor arbeidskapasitet og er fleksibel

· har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, er lojal og selvstendig

Vi tilbyr

· Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver

· Et arbeidsmiljø preget av høyt tempo og faglig kompetente medarbeidere

· Variasjonsmulighet mellom selvstendig arbeid og teamarbeid

· Lønn i hht. til gjeldende avtaler

· Gode pensjons- og forsikringsordninger

Stillingen er ledig fra dags dato. Tiltredelse etter avtale.

Før tiltredelse i stillingen vil det bli krevd fremlagt politiattest ikke eldre enn 3 måneder.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til enhetsleder for pleie og omsorg, Kristin Grindstuen, tlf. 72 40 31 96 / 91 30 59 38, eller assisterende kommunedirektør Bodil Brå Alsvik, tlf. 91311248.

Søknadsfrist

søknadskjema