Group 5 Shape Copy 6 Fill 1 Page 1 Group 11 Group 10 Group 2 Ekstern lenke Group 13 Combined Shape Group 12 Group 15 Group 15 Underside-Mal-2---liste Ekstern lenke Ekstern lenke Group 5 Group 4 Group Copy Page 1 Group 14 Copy 21 Shape Page 1 Lenke pil Fill 1 Group 4 MidtreGauldal_cmyk Group 2 > Page 1 Group 11 Group 9 Group 3 Group 3 Group 2 Group 10 Group 2 Shape Page 1 Group 2

 Midtre Gauldal kommune – kreativ og raus  

 Her i Midtre Gauldal ønsker vi å legge til rette for å stimulere til nytenking og innovasjon i Midtre Gauldalsamfunnet. Innbyggerne og besøkende skal oppleve oss som rause, åpne og inkluderende.  

 Midtre Gauldal kommune er en vekstkommune for befolkning og næringsliv. Det arbeides for økt vekst i tiden framover blant annet som følge av ny E6 og enda bedre utbygd kollektivtilbud til og fra Trondheim. Kommunesenteret Støren ligger 5 mil fra Trondheim langs E6, og er knutepunkt for både E6/Rørosveien og Dovrebanen/Rørosbanen.  

 Støren er et regionalt handelssenter mellom Trondheim, Oppdal og Røros, og her er bedrifter innen næringsmiddel-, trelast- og annen industri og næringer lokalisert.   

 Kommunen er rik på muligheter for allsidig friluftsliv. Gaula er en av landets beste lakseelver. I Forollhogna nasjonalpark og i seterdalene går natur- og kulturminneopplevelser hånd i hånd.  

 Alle skole- og barnehagebygg er modernisert de siste åra, og nye Gauldal skole- og kultursenter signaliserer kommunens satsing på bolyst i form av allsidige kulturtilbud og -opplevelser og gode forhold for oppvekst og utdanning. 

 Midtre Gauldal kommune deltar i Trondheimsregionen og har sluttet seg til felles strategisk næringsplan og interkommunal arealplan for regionen.   

 Kommunen er for tiden i gang med store og interessante utviklingsoppgaver knyttet til samfunns- og næringsutvikling, med særlig fokus på utvikling av kommunesenteret Støren.   

 Midtre Gauldal kommune er en 2-nivå kommune og har 12 selvstendige enheter. 

 

 Fast 100 % stilling som saksbehandler med hovedarbeidsområde eiendomsskatt (ID 1302). 

 Kommunen har ledig 100 % stilling som saksbehandler med hovedområde for eiendomsskatt. Stillingen omfatter alle oppgaver knyttet til arbeidet med eiendomsskatt. Arbeidet med eiendomsskatt kan avta etter noe tid, slik at andre arbeidsoppgaver kan bli lagt til stillingen. 

 Stillingen er organisatorisk lagt til enhet for Eiendom og kommunalteknikk. 

Hovedarbeidsoppgaver 

Driftsansvar, herunder saksbehandling/forvaltning  Klagebehandling  Sekretær for sakkyndig nemnd.Førstelinjetjeneste for henvendelser om eiendomsskatt.Løpende oppdatering av grunnlaget for eiendomsskatten. Fastsetting av ny takst for de enkelte eiendommer. Superbruker Komtek eiendomsskatt Fakturering 

 Andre oppgaver som kan bli lagt til stillingen. Eiendomsforvaltning av kommunens eiendommer. Kjøp/salg av boliger, næringsareal. Matrikkelføring. Andre arbeidsoppgaver som er tilpasset aktuell persons kompetanse 

 Stillingen vil innebære nært samarbeid med medarbeidere ved enhet Næring, plan og forvaltning og kommunens økonomiavdeling. 

 Ønsket kompetanse 

 Kvalifikasjonskrav Relevant 3- årig høgskoleutdanning, men annen relevant utdanning og solid praksis kan erstatte kravet om høgskoleutdanning. Tilleggsutdanning i taksering, jus, saksbehandling, økonomi o.l. vil bli vektlagt. Det kreves god ikt- kompetanse. 

 Erfaring/ praksis Erfaring på følgende områder vil bli vektlagt: fagsystemer, arbeid med eiendomsskatt, saksbehandling i offentlig sektor.  Det er ønskelig med erfaring innen fakturering, lovverk som: forvaltningsloven, offentleglova, plan og bygningsloven, eiendomsskatteloven. Samt erfaring med eiendomsforvaltning og forståelse/interesse for bygnings teknikk, byggetegninger og matrikkel. 

 Personlige egenskaper  Vi ønsker en person som har evne og vilje til samarbeid, serviceinnstilt og med evne til å gi god kundebehandler, nøyaktig og handlekraftig. Ha evne og interesse for å utvikle stillingen i forhold til teknisk utvikling, omstilling og digitalisering. 

 Vi tilbyr Spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et uformelt, erfarent og tverrfaglig miljø. Gode muligheter for faglig utvikling. En arbeidsplass godt arbeidsmiljø der de ansatte har stor frihet til å påvirke sin egen arbeidsdag 

 Øvrig informasjon Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til enhetsleder John Ivar Reitan, 72 40 31 15, eller  917 38 592 eller assisterende kommunedirektør Bodil Brå Alsvik, tlf. 72 40 30 65 eller 913 11 248. 

Ansettelse skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtale. Medlemskap i offentlig pensjonsordning. 

 Lønn etter avtale. 

 Et godt arbeidsmiljø er sammensatt av mangfold, og Midtre Gauldal kommune oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uansett alder, kulturell bakgrunn, og kjønn. 

Søknadsfrist

søknadskjema