En av kommunens oppgaver som forvaltningsmyndighet er å sørge for at skadet vilt blir tatt hånd om så raskt som mulig, både i og utenfor ordinær jakttid. Oppgaven utføres av den kommunale fallviltgruppa. De som ansettes skal utføre ettersøk, avliving og ivaretaking av dødt vilt. Fallviltgruppa skal dekke hele Midtre Gauldal kommune med en 24 timers døgnberedskap alle dager.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Bosatt i eller i nærheten av kommunen.
- God lokalkunnskap er en fordel.
- Registrert i jegerregisteret og avlegger og består årlig skyteprøve for storvilt.
- Kompetanse innen storviltjakt, ettersøk og slakting.
- Disponerer egen jaktrifle med kaliber godkjent for storviltjakt.
- Disponerer egen bil.
- Arbeidssituasjon som tillater stor fleksibilitet med utrykking.
Vi vil legge vekt på om søker er godkjent ettersøksekvipasje med hund, søkerens egnethet og boplass i forhold til behovet i kommunen.
Kommunen tilbyr:
- Oppdrag godtgjøres etter timesats med kveld/natt-, lørdag-/søndag- og helligdagstillegg
- Kjøregodtgjørelse etter statens satser
- Kursavgifter dekkes av arbeidsgiver
- Forsikring
Søknad
Søknadsfrist 15. april 2024.
Ved spørsmål, ta kontakt med:
Viltansvarlig Ola H.S. Nygård
414 64 997 | olanyg@mgk.no